Pages

Tuesday, December 11, 2012

kosong 0_0

jiwa kosong..
sebenarnya aku xtahu pon apa kah maknanya jiwa kosong? adakah xde perasaan? what ever..

"everybody has their own life"..tetiba, yeah..benda ni, aku asyik terpikir je dalam hati..sebab hape? sebab semua org yg aku kenal dan rapat dgn aku semuanya dah jauh sgt2 dari aku. and that's made me feel really sad, u know..;(

aku adalah insan yg sgt rapat dgn makcik, pakcik aku..*semua org pelik, macam mana boleh rapat ngn pak & makcik ni?* sebenarnya ada makhluk lain yg sama spesies dgn aku, si Rene. dia pon sama, rapat dgn makcik2 dia. so, aku xpelik lah kan. dolu, zaman kecik-kecik..still fresh in memory, bila aku jadi mak turut pakcik & makcik aku. tolong jadi posmen hantar love letter kat rumah sebelah. padahal rumah sebelah tu saudara kami jerk. entah pape, HAHA. then, ikot pakcik & makcik aku masok hutan. sebab dorang bina rumah atas pokok. comell giler. aku penah naek sekali je rumah pokok tu. gayat seyh. then, ikot pakcik aku pegi tangkap ikan. penah satu kali, aku dgn sepupu-sepapat aku ramai2 jadi pak turut pakcik aku mengembara sampai ke hujung sungai. dahsyat. ala-ala dah dekat gunung-ganang dah. seram je. naseb bek xdak pakcik gajah keluar dari bukit. hehe. 
Tapi....
sekarang, semuanya dah berkeluarga. punya family dan anak2 sendiri..our relationship was not close as back then. sob sob..bila fikir balik, I really miss those memories damn much! 

***************************SWEET MEMORIES**************************
Lagi satu cerita..

member aku selalu ckp, "Kau ni Ayu, xpayah la tgk romantic movie..bukan ada perasaan pon" adakah statement di atas betol? jawapannya, salah sama sekali. gilak kah perempuan melayu terakhir macam aku ni xde perasaan? xminat romantic movie? love story? sorryyyy...aku xde la sampai ke tahap xde perasaan. paling xpon, aku menguap je dalam cinema kalau tgk cerita. sapa yg xsuka love story. heoll~*Rene ni, suka sgt ckp heoll..see, dah terpengaruh sudeh* tapi, the reality is I really like love story, romantic movie..sampai bole buat aku angau, senyum sorang2. PSY tetiba. tapi, semua love story, romantic movie..all those is fairy tale for me. memang la ada kesah2 romantic cam kat dlm movie tu, tapi..reality nya susah sgt nk dicari woiii. Bak kata Maroon 5, "All those fairy tale are full of shi*". Sebab tu la, aku xberapa nak favor of romantic movie, love story and spesies2 yg sama waktu dgn nya. Sebab, aku ni senang sgt hanyut dibawa alam fantasi. I kept reminding of myself "Woi, itu fantasy, not reality. WAKE UP!" 

NOW, teros terang aku cakap..aku tgh angau. ok, sekian..

But, I dare not to dream high. Because I didn't deserve any of that like others would had. Life was so unfair..I don't know why I had that crappy thought in my mind. Frankly speaking, it's about jodoh. Everybody (my friends la) keep worrying to find a partner. A partner that will bring us to Jannah and a partner that will be with us forever and hereafter. Me, hope so. But, jodoh..di tangan Allah. keep believing that... 

No comments:

Post a Comment